یک نامه و چند سئوال

متاسفانه جریان عدالتخواه کشور، از ضعف تبلیغاتی و رسانه ای، آسیب زیادی خورده است. چه بسیار ماجراها و نامه هایی مشابه نامه زیر وجود دارد ولی کسانی که با آن مواجه شده اند به فکرشان نرسیده است که می شود آنها را به عنوان سندی بر حقانیت یک راه، ارائه کرد. با تشکر از دوستی که تصویر این نامه را برای بنده ارسال کرده است، سئوالهایی را که در مورد آن به ذهنم رسیده است در ادامه اش آورده ام.

متن نامه:

«به نام خدا
فرماندار محترم شهرستان {…}

احتراما اینجانب {…} ساکن {…} منطقه {…} که دارای همسر مریض و افتاده و بیکار میباشم و دو فرزند بیکار هم دارم و هیچ گونه درآمد مالی و غیره ندارم و خانه ام پنجره ندارد و فصل گرما میباشد و مار و سوسمار از پنجره وارد خانه می شوند و می خواهم یک پنجره دست دوم بخرم می گویند دویست هزار تومان و بنده جز دریافت یارانه برای مخارج زندگی ام درآمد دیگری ندارم از شما برادر بزرگوار تقاضا دارم به طریقی کمک و مساعدت شود تا بتوانم یک پنجره دست دوم بخرم تا از این مشکلات نجات پیدا کنم. می توانید از نزدیک زندگی ام را بازدید کنید.
{…}
۹۲/۴/۲۵»

و اما سئوالهای من:

۱- مشابه پیرزنِ نویسنده این نامه و همسرش چند نفر دیگر در کشور هستند؟
۲- چند سال و چند دهه طول می کشید و طول می کشد تا به بهانه گسترش زیرساختها و تقویت بنیانهای اقتصاد و یاد دادن ماهیگیری و امثالهم، این اشخاص از یارانه ها محروم باشند؟
۳- کسانی که نسخه هایی از قبیل نسخه های ذکر شده در سئوال قبل را تجویز می کنند در تمام عمرشان چند روز و بلکه چند ساعت، نداری و فقرِ مطلق را تجربه  کرده اند یا می توانند تحمل کنند؟
۴- در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، از نقش حیاتی یارانه ها در زندگی کسانی چون این پیرزن، چقدر صحبت شد؟
۵- چه سهمی از تورم یکی دو سال اخیر، محصول هدفمندی یارانه ها و چه سهمی از آن، حاصل تحریمهای بی سابقه و به قول آمریکاییها تحریمهای فلج کننده بوده است؟
۶- گیریم تحریمها هیچ اثری نداشته اند و تمام این تورم، حاصل هدفمندی یارانه ها بوده است. هفت برابر شدن ناگهانی قیمت بنزین در سال ۱۳۸۹، چه تورمی به وجود آورد که ۳ تا ۵ برابر شدن آن در سال ۹۱ یا ۹۲، مانع از آن شد که طرح احمدی نژاد در مورد اعطای ۲۵۰ هزارتومان یارانه به هر ایرانی، با مخالفت جدی مواجه شود؟
۷- یارانه ها، صدقه هستند یا سهم و حق مسلم مردم از بیت المال و انفال؟
۸- آنهایی که مدام می گویند احمدی نژاد می خواست پول نفت را سر سفره مردم بیاورد ولی نیاورد و نتوانست، یارانه ها را پولِ چه چیزی می دانند و چقدر در مورد تحقق هدفمندی یارانه ها، سیاهنمایی و مانع تراشی کردند؟

لینکهای مرتبط:
احمدی نژاد، همین دیروز، ۲۵ تیر ۱۳۹۲: اگر اجازه می دادند تمام ثروت کشور را بین مردم توزیع می کردم
این مردم در ایران چقدر می ارزند؟
تاثیر یارانه بر زندگی مردم

121 دیدگاه در “یک نامه و چند سئوال

  1. مستکبر مستکبره
    تهران و تلاویو هم نداره
    نا اهلانی به ما یاد دادن که آدمها رو به تیره و تبار منقسم کنیم
    به عرض و طول جغرافیایی منقسم کنیم
    به عوام و خواص منقسم کنیم
    فرهیخته و نخبه و غیرفرهیخته…
    کتاب خدا باطل السحر اینهاست
    بازگشت به پارادایم آخرالزمانی امام: مستضعفین و مستکبرین
    این سیستم کبر مولدش بوده، سائل به اعتبار سائل بودنش مستضعفه چه پاسخی، پاسخ ما اینه که حضرت پیر فرمودند
    چند بیتی از حضرت معارف

    زخشم و شوق غم آتش فروزند
    در آن آتش طلسم کنز سوزند
    فلک را سقف بشکافند رندان
    دراندازند طرحی نو بدوران
    نه من مانم نه تو جز لا نماد
    بماند مستی و صهبا نماند
    به عیاران سرمست بلاجوی
    صبا از “پیر رندان” این سخنگوی
    بشارت باد فردا روز رزم است
    زجام خون و نقل سرب بزم است
    منه از دست تیغ و پتک فردا
    که فجر صبح پس فرداست پیدا
    فرس زین کن به عزم صفه یار
    که فردا رزم و پس فرداست دیدار

    • ای رستخیز ناگهان، وی رحمت بی منتها
      ای آتشی افروخته، در بیشه ی اندیشه ها

      امروز خندان آمدی، مفتاح زندان آمدی
      بر مستمندان آمدی، چون بخشش و فضل خدا

      تقدیم به @};- مظلومی @};- که نامش برازنده اعمالش هست .به زلالی آب و صافی آسمان

    • سلام
      « مستضعفین»؛همگی حقیر و ضعیف (نگه) داشته شدگان اند. ضعیف داشته شده از هر جهت.
      لذا از اینجا طرف مقابل را بهتر میشود شناخت.
      هر گروه و دسته ای که به توسط وسایلی که در اختیار دارد و در جهت منافع خود ، سعی در عقب نگه داشتن دیگران کنند.
      از آنجا که گام اول و اصلی در عقب نگه داشتن افراد دسترسی به افکار و سیستم آگاهی و خصوصا سیستم اعتقادی شان به جهت کنترل دلخواه آن است.
      لذا بیراه نیست اگر پیش از هر مکان دیگری تشکیل چنین گروه هایی رو در میان دسترسی دارندگان به علم و مسلحین به سلاح تریبون و منبر داشته باشیم.
      این را با بررسی ساده زندگی بشر در طول تاریخ و در همه جوامع می توان دریافت.
      خوی تکبرورزی، زمانی حاصل میشود که طرف احساس کند کاملا سوار بر دیگران است. که این خود پس از طی مراحل فوق حاصل مبشود.

      اینجاست که فرد مستکبر احساس «شرافت» بر دیگران میکند و مستعضف هم این شرافت را می پذیرد.
      و از اینجاست که اشراف به حکم شرافتی که برای خود قائل اند «طوایف» مربوط به خودشان -که طبعیتا کوچکتر اما هدفمندتر از بقیه مردمند – را تشکیل میدهند.
      لذا به بیان دیگر میتوان گفت، پارادایم «مسنضعفبن -مستکبرین»
      همان پارادایم «اشراف و بقیه مردم» و یا «طایفه سالاران و مردم» است.
      اما یک نکته اصلی که بنده را در مورد استفاده از دو قطبی مستضعف- مستکبر، دست به عصا میکند، استحاله و مصادره همین مفاهیم توسط اشراف و طایفه سالاران مذهبی بعد از انقلاب است.
      اینها با در اختیار گرفتن ادبیات «چپ انقلابی مآب» و اسلامیزه کردن آن بر خلق الله سوار شدند.
      لذا بنده در حال حاضر و به خاطر اینکه اذهان در جهت خاصی در مورد تعبیر مستضعف- مستکبر شرطی شده،
      ترجیح میدهم از معادل های آن که اتفاقا در جهان عده ی بیشتری با آن آشنا هستند استفاذده کنم.

  2. حامد عزیز
    دقیقا به خاطر همین نکته بود که احمدی نژاد نباید ادامه می یافت .نظام تصمیم گرفته بود از ۲ سال قبل که هرکس قرار باشد این راه را ادامه دهد چه مشایی چه الهام و چه هرکس دیگری که باورهای احمدی نژادی داشته باشد باید از حاکمیت اخراج شود.به همین سادگی به همین خوشمزگی!! :lol:
    احمدی نزاد از نظر آقایان گنده تر از دهنش حرف زد. یعنی چه چه که میگه همه ثروت کشور را باید بین مردم به مساوات تقسیم کرد؟ اونوقت خرج زندگی آقایون و آقازاده هاشون و عهد و عیال نوبت به نوبتشون رو حتما باید انگلیس بده؟!
    سرکاریم داداشم :((
    ما را به رخت و چوب شبانی فریفتند
    این گرگ سالهاست که با گله آشناست >:)
    احمدی نژاد یک رویای تکرار نشدنی بود. @};-@};-@};-

    • یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَانًا
      ای کسانی که ایمان آورده‌اید! اگر از خدا بپرهیزید، برای شما وسیله‌ای جهت جدا ساختن حق از باطل قرارمی‌دهد؛
      بحق که دکتر وسیله خداوند در این ظلمتکده بود واف بر ناسپاسان متظاهر

    • یک نکته را فراموش نکنید. خیلی فرق است بین مشایی و الهام (اصلا نمی خواهم بگویم کدامشان بهتر است یا بدتر است) اما مشخص است که فرق است. احمدی نژاد هم گفت مشایی یعنی احمدی نژاد (نه الهام یا هرکس دیگر) بنابراین حتما دلیلی وجود داشته. در همین مراسمی که برای تجلیل از احمدی نژاد گرفتیم کسانی که حتی اسم بردن از مشایی را برنمی تابیدند و به محض اینکه کسی میخواست حرفی از مشایی بزند شروع به فحاشی می کردند مثل چی برای الهام دست می زدند.

  3. سلام برادر.

    متاسفانه کاخ نشینان و تهران نشینان خیلی مسائل را یادشان رفته.
    خوب است نگاهی به آرشیو روزنامه‌های زمان خاتمی نگاهی کرد تا معنای فلاکت {واقعی و نه از نوع رسانه‌ای} را دوباره بیاد بیاوریم.

  4. تکمله:متاسفانه سرمایه داری یک اصل پذیرفته شده در {…} است و هرکه خلاف مسیر سرمایه داری باشد سرش را به سنک می زنند :(( . احمدی نژادی بودن انحراف شد چون احمدی نژاد حامی سرمایه داران عزیز نبود. :lol:

  5. این خبر را حتما کامل بخوانید.تصویر آیت الله العظمی هاشمی رفسنجانی را در آستانه اعلام مرجعیت نشان میدهد.
    ولی خودمونیما هاشمی بعد از پیروزی روحانی چقدر جوگیر شده! :lol:
    یاد دوره ای افتادم که در نمازجمعه تهران شعار میدادند: مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است!! :D
    امروز ایسنا از قول هاشمی نوشت:
    حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی:«تشخیص مصلحت» می‌خواهد مکمل «خاتمیت» باشد
    http://isna.ir/fa/news/92042515699/برآورده-نشدن-انتظار-رهبری-از-اجرای-اصل-۴۴-دولت

  6. فَلَوْلَا إِذْ جَاءَهُمْ بَأْسُنَا تَضَرَّعُوا وَلَکِنْ قَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَزَینَ لَهُمُ الشَّیطَانُ مَا کَانُوا یعْمَلُونَ(الأنعام/۴۳)

    چرا هنگامی که مجازات ما به آنان رسید، تسلیم نشدند؟! بلکه دلهای آنها قساوت پیدا کرد؛ و شیطان، هر کاری را که می‌کردند، در نظرشان زینت داد!

    فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَیهِمْ أَبْوَابَ کُلِّ شَیءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَهً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ(الأنعام/۴۴)
    هنگامی که آنچه را به آنها یادآوری شده بود فراموش کردند، درهای همه چیز را به روی آنها گشودیم؛ تا خوشحال شدند ؛ ناگهان آنها را گرفتیم ؛ در این هنگام، همگی مأیوس شدند؛ .

    فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِینَ ظَلَمُوا وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ(الأنعام/۴۵)

    و دنباله جمعیتی که ستم کرده بودند، قطع شد. و ستایش مخصوص خداوند، پروردگار جهانیان است.

    قُلْ أَرَأَیتُمْ إِنْ أَخَذَ اللَّهُ سَمْعَکُمْ وَأَبْصَارَکُمْ وَخَتَمَ عَلَى قُلُوبِکُمْ مَنْ إِلَهٌ غَیرُ اللَّهِ یأْتِیکُمْ بِهِ انْظُرْ کَیفَ نُصَرِّفُ الْآیاتِ ثُمَّ هُمْ یصْدِفُونَ(الأنعام/۴۶)

    بگو: «به من خبر دهید اگر خداوند، گوش و چشمهایتان را بگیرد، و بر دلهای شما مهر نهد ، چه کسی جز خداست که آنها را به شما بدهد؟!» ببین چگونه آیات را به گونه‌های مختلف برای آنها شرح می‌دهیم، سپس آنها روی می‌گردانند!

    قُلْ أَرَأَیتَکُمْ إِنْ أَتَاکُمْ عَذَابُ اللَّهِ بَغْتَهً أَوْ جَهْرَهً هَلْ یهْلَکُ إِلَّا الْقَوْمُ الظَّالِمُونَ(الأنعام/۴۷)

    بگو: «به من خبر دهید اگر عذاب خدا بطور ناگهانی یا آشکارا به سراغ شما بیاید، آیا جز جمعیت ستمکار هلاک می‌شوند؟!»

  7. سلام
    متاسفانه باید گفت جواب سوال اول شما رقم بزرگ و قابل توجهیه.
    یکی از دوستان دوره دانشگاهم که اهل شهرستانی از استان کرمانشاه هست رو مدتی قبل دیدم. میگفت مردم اونطرفا از رفتن احمدی نژاد گریان و نگرانن. میترسن یارانه قطع بشه و دوباره روزگار محرومیتشون برگرده.
    و خاطرات زیادی از کسانی تعریف کرد که زندگیشون به معنای واقعی کلمه “صفر” بوده و حالا با یارانه ها از اون فقر مطلق نجات پیدا کرده اند. میگفت کسانی که احمدی نژاد بهشون رسید کسانی بودند که براشون فرقی نمیکرد دلار ده تومن باشه یا هزار تومن یا ده هزار تومن. اونا به هر حال هیچگونه قدرت خریدی نداشتن. الان گرونی هم باشه باز چیزی تو جیبشون هست که خرید کنن. ماجراهایی رو تعریف کرد که با شرایط فعلی نمیدونستم بخندم یا گریه کنم.
    یه موردی که تعریف میکرد میگفت اطرافشون خانواده ای بودن که تو یه خرابه زندگی میکردن و نون شبشون رو هم همسایه ها روهم چیزی جمع میکردن. پدر مریض و از کارافتاده شده بوده با یه عالمه بچه قد و نیم قد. میگقت احمدی نژاد که اومد برای اینا یه خونه ساختن و وسایل خریدن و برای بچه ها چیزایی خریدن آوردن خونه شون.
    دوستم از قول خواهرش که همسایه این بنده خدا بوده میگقت وقتی من برق چشمای این بچه ها رو از دیدن وسایلی که تو خونه شون برای اولین بار اومده نگاه میکردمو ذوق کردنشون رو میدیدم به خودم گفتم احمدی نژاد خیر میبینه. اگر هیچ کار دیگه ای نکرده باشه جز رسیدگی به این خانواده بازم آخرت خودشو خریده از بس این خانواده محروم و ندار بودن. دعای اینا عاقبت بخیرش میکنه….
    واقعا از یادآوری ماجراهایی که دوستم تعریف کرد گریه ام گرفته الان… :((
    خلاصه اینکه حضراتی که امروز میگن ما پول نداریم یارانه بدیم نه تا به حال طعم فقر و نداری رو چشیدن، نه از این به بعد چیزی از درد مردم رو خواهند دید و خواهند چشید. چیزی به اسم نداری و فقر براشون بی مفهومه مطلقا…

    • سالم آقای فتاحی
      طاعاتتون قبول
      حالتون خوبه ان شاالله؟

      با خوندین کامنت گل نرگس واقعا انسان اشکش جاری میشه.
      خدایا
      دیگه کی به داد این مردم میرسه؟
      در سخنرانی امروز دکتر در جمع سفرای کشورها یه جمله ای گفته و همین باعث شد دوباره امیدمون جوانه بزنه

      رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد: تا ملاقات آینده وی با سفرا و روسای نمایندگی‌های کشورهای اسلامی مقیم تهران در شرایطی باشد که در جهان، صلح، امنیت و رفاه حاکم باشد و از آنان خواست تا سلام ویژه وی را به دولت‌ها و ملت‌های خود ابلاغ کنند و بگویند که احمدی‌نژاد، ملت و دولت ایران دوستدار، یار و همراه شما تا آخر خواهد بود.
      @};-

      • سلام علیکم
        طاعات و عبادات شما هم قبول. ممنون. شکر خدا زنده ایم. امیدوارم حال شما هم خوب باشه و به زودی چشممون به ظهور امام عدالت گستر روشن بشه.

        • کی کجا چطوری با این وضعیت بسه دیگه از این همه امید واریم امیدواریم گفتن ها وزنده باد بهار ها و…. خسته نشدید اقای احمدی نژاد که این همه بشارت داد الان کجاست پس بهارش کی می خواهد بیاید بشارت هاش با عث یاس ونا امیدی شد

          • می آید بهار که زنده است یار که زنده باد بهار!
            زنده باد بهار زنده باد بهار و بازهم زنده باد بهار

          • امام مقتدر زمانی ظهور می کند که همه از آمدنش نا امیدند …

  8. از قبل پول نفت رو دولت هزینه میکرد و بعضی ها هم از رانت ها حسابی جیبشون پر میشد.
    طبق برنامه چشم انداز قراره دیگه دولت از پول نفت مملکت رو اداره نکنه.
    پس پول نفت این وسط باید چی بشه؟ عایا باید بین مردم پخش بشه؟ یا دست آقایون باشه؟

  9. گاهی وقتها آدم واقعا نمی داند چه بگوید. برخی اعاظم خودشان تاریخ را می دانند اما …

    آیت‌الله سبحانی: وقتی مصلحانی مثل سید جمال‌الدین اسدآبادی ظهور می‌کند، دشمنان می‌گویند اینها دروغگو و کذاب هستد، چون با حضور مصلحان منافع دشمن قطع می‌شود.

    http://isna.ir/fa/news/92042616592/نظر-آیت-الله-سبحانی-درباره-نمایش-چهره-انبیاء

    حالا سید جمال حتی سند هست که نشان می دهد بعید نیست در دوره ای وارد ماسونها شده باشد ( احتمالا برای نفوذ به /انها و سر در آوردن از این گروه ناشناخته) اما احمدی نژاد بیچاره که همینطوری ماسون و کذاب و مسحور اعلام شد و …
    بعضی ها سکوت کردند!

  10. با سلام

    “گفتنی است، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در گفت‌وگوی ایسنا مطرح کرده بود به دلیل عدم تمکین مدیرکل طبیعی استان گیلان در هنگام ماموریت به زیاده‌خواهی نماینده شهرستان تالش در مجلس شورای اسلامی در تقاضای صدور مجوز افزایش بهره‌برداری از جنگل‌های تالش برای شرکت بهره‌برداری جنگل شفارود، این مدیرکل مورد فحاشی و ضرب و شتم مستقیم این نماینده مجلس در حضور تعدادی از مدیران استانی و کشوری قرار گرفت.”

    http://www.isna.ir/fa/news/92042616440/یک-نماینده-هم-سیلی-زد-هم-طلبکار-شد

    “از سوی یک منبع آگاه در گفت‌و گو با فارس
    تغییر مدیر عامل ایسنا تایید شد.

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920426001473

    فقط از روی کنجکاوی میخواستم ببینم بین این دو رابطه است؟

    • خبرگزاری ایسنا خبرگزاری بیطرف و منصفی بود که احتمالاَ در دوره جدید وجود رسانه های بیطرف چندان قابل تحمل نخواهد بود.

    • گویا لاریجانی اخیرا کمرش را جراحی کرده. اگر اینطور باشد دلیل روی زمین ننشستن او همین ناراحتی میتواند باشد.

  11. سلام بر حامد عزیز
    بنده فکر میکنم در مورد یارنه ها رهبری در سال ۹۱ حرف آخر رو زدند که یارانه ها وضع زندگی مردم رو بهبود بخشیده(نقل به مضمون)بقیه حرفها و مخالفتها برای اینه که نمیتونن ببینن مرمی رو که روزی رعیتشون بوده الان هم رده اونا داره از بیت المال سهم میگیره
    دقیقا همین موضوع مسئله اصلی اختلاف برخی حضرات با امام عدالت حضرت امیر المومنین بود و به وضوح اعتراض میکردند که چرا باید خادان و کنیزانشان همانقدر از بیت المال سهم داشته باشند که آنها دارند و….
    در تاریخ پر است از این گونه موارد و بهانه ها برای بریدن سر عدالت…
    انشالله اون مرد عدالت خواهد امد و تیرگی ها کنار میروندو از صحنه محو خواهد شد
    بهار در راه است یاران مژده باد
    دوستان این لینک را حتما بخوانید مطالب نابی از صحبتهای مهدس مشایی در مورد مهدویت
    مرد بهاری از ظهور بهار میگوید
    http://bacheheyati.ir/%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B8%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%AF%D9%88%DB%8C%D8%AF1/

    • البته زمانی که رییس جمهور در مقابل هجوم همه جانبه برای توقف این قانون و اجرای فاز دوم هدفمندی از رهبری خواستند که وارد شوند و از حقوق مردم دفاع کنند ایشان مسئولیت را بر عهده شورایی گذاشتند که هنوز که هنوز است اعلام نظر نکرده است و در واقع راه را بر هر گونه اقدام دیگر دکتر احمدی نژاد بستند.

      • و البته این به معنی مخالفت آقا با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیست ، حقیقت این هست که اجرای مرحله دوم خط قرمز بسیاری از آقایون هست که ……
        بماند …
        جایگاه رهبری نباید دچار آسیب شود .

        • عدالت و حق مردم است که نباید دچار آسیب شود. حضرت علی (ع) که امام معصوم بودند گفتند اگر از جایگاه حکومت نتوانند برای برپایی حق استفاده کنند ریسمان حکومت را بر گردنش می اندازند. حکومت که به خودی خود ارزشی ندارد اگر قرار باشد همه چیز قربانی شود

  12. آقای فتاحی چند روز پیش رهبر انقلاب دفاع جانانه ای از دولت نهم و دولت دهم داشت . آیا هنوز به پست دیگر من نیستم اعتقاد دارید؟

    • اولا رهبری دفاع جانانه و چه بسا جانانه تر از همه دولت ها داشتند و من فکر می کنم داعیه حمایت ویژه و غیر عادی رهبری از این دولت تنها برای طرح ریزی مسائلی بود که منجر به ادعای دروغین تقلب در انتخابات سال ۸۸ و از دست رفتن بسیاری از پتانسیل ها بابت این قضیه شد (ادعای بسیاری از مخالفان دکتر احمدی نژاد این بود که رهبری چون نظرش روی احمدی نژاد بوده به هر قیمتی او را رییس جمهور کرده است) در ثانی امروز و پس از اینکه با شیوه ای کاملا ناجوانمردانه و تحمیلی اجازه ادامه تفکر احمدی نژاد بر سر قدرت داده نشده است و از طرف دیگر در ایام انتخابات هر گونه تخریب و تهمت و توهین به دکتر احمدی نژاد در صدا و سیمای نظام مجاز شده بود – بدون دادن فرصت دفاع به دولت – و تاسف برانگیز تر از همه اینها اختیارات رییس جمهور در سالهای اخیر تا آنجا کاهش یافته است که کوچکترین تصمیمات و دستورات رییس جمهور و بدیهی ترین اختیاراتش زیر پا گذاشته شد به نظر شما با تمام این اوصاف به جا آوردن یک سنت معمول در جلسه با هیئت دولت یا مثلا اینکه کسی مثل آقای جنتی در تریبون نماز جمعه مطالبی اظهر من الشمس را دوباره تکرار کند – در حالیکه همین امروز هم اگر دکتر احمدی نژاد بخواهد کوچکترین قدمی در راه استیفای حقوق مردم بردارد تمام قد در مقابلش می ایستند- چه سودی به حال عدالت طلبان و آزادیخواهان و آزادگان دارد؟

      • دوست عزیز!
        این ها که گفتید اظهر من الشمس است. لذا هر کس بخواهد کتمانشان کند یا از آن دست ماله کش های نفوذی است یا از دسته پخمه گان.
        یک مورد را هم اضافه کنم که:
        اگر کسی فکر میکند صحبت های اخیر در مورد “سر دست گرفتن شعارهای انقلاب” توسط دولت دکتر، در جهت تایید و حمایت از دکتر بودکاملا اشتباه فکر کرده است.
        دلایل در رد حمایت از دولت را شما چندتایش را بر شمردید و به نظرم کافی است و بحث در موردش مسخره است. میبینید که در هیچ رسانه ای هم دیگر به این مسئله دامن زده نمیشود حتی بعد از این دیدار. چون در عمل و برهمگان ثابت شد که واقعیت ندارد و حتی عکسش صادق است.
        (البته تک و توک میبینم که در رسانه های به اصطلاح احمدی نژادی مثل شبکه ایران مواردی اینچنینی مطرح میشود که نویسندگانش همان ماله کش ها هستند. برای این حرفم دلیل دارم.)
        حالا سوال ایت است که:
        با توجه به مطالب قوق، هدف از مطرح کردن مواردی مثل “سر دست گرفتن شعارهای انقلاب” و “احیای گفتمان انقلاب ” چه می تواند باشد؟
        یک جواب این است که:
        بخش عمده این هدف چند وجهی ؛انتقال این پیام به جامعه است که؛
        «احمدی نژاد از خودش هیچ کس نیست. حرف نو و متفاوتی نداشت و ندارد و هر آنچه گفت و کرد- خصوصا مواردی که انقدر مطلوب است که هیچ جور نمیشود ارزشمندی آنها را کتمان کرد- نهیاتا ذیل ” گفتمان انقلاب” معنی پیدا میکند.
        گفتمانی که با مشخصات خاص خود، سرقفلی اش به طور مشخص به نام “یک فرد خاص” خورده است.
        این گفتمان همان گفتمانی است که در انتخابات مردم به آن رای ندادند.و باز این اشتباه است اگر فکر شود داعیه داران این گفتمان از این شکست ناراحت شدند.
        چنان که افتد و دانی!
        (کلا قصه ” گقتمان بازی” ها و یا دو قطبی سازی ها رنگ به رنگ در نظم حاکم، چیز دیگری است که بحثش مفصل است.)
        این موضوعی نیست که مربوط به الان باشد. در تمام این ۸ سال خصوصا در ۴ سال دوم و خصوصا از اواخر سال ۸۹ که تلاش دکتر برای نشان دادن تمایز مسیرش اوج گرفت، بر این بوق بیشتر دمیده شد. اگر دقت کنید می بینید در همین دوران بود که یک باره تعداد ماله کش های هدفمند در بین احمدی نژادی ها که نقش” ترمز احمدی نژادی ها” و” قرص خواب” را داشتند،رو به فزونی نهاد و از طرف دیگر اقدامات سلبی و ضربتی با هر آنکسی که به این مورد فکر کند و بخواهد مشاهداتش را به اشتراک بگذارد به اجرا در آمد.

        گفتمان احمدی نژاد گفتمان بهار بود که آرمانهای اصیل و مردمی در انقلاب سال ۵۷ از اصول آن بود.
        چنان که احمدی نژاد بارها و تلویحا اشاره کرد،اشتراک گفتمان بهار تنها با آرمانهای مردم در صدر انقلاب ۵۷ ، بوده و بس.
        باقی فسانه است!
        از نظر “یوهاها” اصل بحث و نقطه شروع حقیقی برای آینده احتمالی برابری طلبان و آزادی خواهان که احمدی نژاد را بر این آرمانها صادق یافتند همین جاست. لذا ضروی است که با رعایت مسائلی، بین احمدی نژادی ها ادامه پیدا کند.

        • سلام

          بسیاری از حامیان احمدی نژاد و مشایی، آنها را به عنوان سرداران ولایت قبول دارند.
          یعنی آنها را خاکریز ولایت میدانند و به قصد دفاع از ولایت از آنها دفاع میکنند.

          شما این را قبول ندارید؟؟؟

          • مشکل از احمدی نژاد و مشایی نیست مشکل از {…} است که امثال روحانی را بر مشایی ترجیح میدهد و حاضر نیست هیچ هزینه ای … شما اگر واقعا احمدی نژاد و مشایی را می شناختید و در سالهای اخیر مظلومیت بی اندازه احمدی نژاد را دیده بودید هرگز این حرف را نمی زدید. واقعیت این است که احمدی نژاد در این مسیر تنها بود و نه تنها از پشت سر به او خنجر زدند بلکه افرادی مثل شما مظلومیتش را صد چندان کردند و خواسته یا ناخواسته حقیقت را پنهان کردند.

          • پس بهتر است از این به بعد دست از دفاع از احمدی نژاد بردارید چون ایشان دیگر در سمت خاکریز ولایت تشریف ندارند. عجیب است همان ها که احمدی نژاد واقعی را منحرف می دانند باز هم حاضر نیستند دست از سر احمدی نژاد بردارند و همچنان می خواهند به زور او را مطابق نظر خودشان جا بزنند.

        • گفتمان بهار پرتویی از انقلاب مهدی آل محمد است ، پس از اون بلایی که بر سر ما آوردند متوجه شدم تنها با مهدی می شود که به حسین رسید . بسیار ساده اندیش بودیم که خیال می کردیم جمهوری اسلامی توانایی تحمل عدالت علوی و آزادگی مهدوی را دارد ، خیر ….
          جمهوری اسلامی هم مانند بقیه نظام هایی که در عالم واقع اند ، مهدی جان هر روز بیش تر عاشقت می شم ….
          مهدی می آید و مستکبرین به زیر کشیده می شوند ، حتی اگر …
          مهدی جان ، امام مهربان ، خوش بحال عاشقات … امام مقتدر …

          • دوست من!
            حکومت مهدوی هم در همین زمین و همین عاالم واقع شکل میگیرد.
            انسان همان انسان است با همان شهوات و خوی ها.
            تفاوت تنها در رشد یافتگی آگاهی انسان های دوران ظهور است.

            یک مطلب را از حقیر جدی بگیرید؛
            این آسمانی و فضایی سازی هایی که در بسیاری از زمینه ها بهش دامن زده میشود
            از ابزار اصلی تداوم سلطه بعضی هاست.
            عمدا می حواهند مردم را در خلسه و توهم نگه دارند.
            حال آنکه به لطف از خود گذشتگی احمدی نژاد ،نقاب از چهره ها شان افتاد.
            میزان اعتقاد به گفته هاشان مشخص شد.
            ( نمی دانید تبلیغات جکومتی در مورد جشن نیمه شعبان امسال، چقدر در نظرم چندش آور بود! مدام -و از سر بیچارگی البته-{….})

            جهت هر چه دور تر شدن از نادرستی های که در مورد انسان کامل به خوردمان داده ند؛
            شاید بد نباشد که مثلا بیاییم و حضرتشان را به جای دشداشه و عبا و قبا ، در یک دست کت و شلوار شیک تصور کنیم!

        • می شود بپرسم از کجا تشریف آورده اید برای احمدی نژادیها استراتژی و تکلیف تکلیف می کنید؟
          یکی را توی راه نمی دادند سراغ کدخدا را می گرفت!

          ما از روز اول با یکسری ادعا ها حمایت از احمدی نژاد را شروع کردیم. یکسری شعارها که به آن باور داشتیم. مخصوصا می دانستیم معنای خاکریز را و معنای سپر بلا شدن را. معنای رفتن روی مین را. معنای پدر و فرزندی را.

          حالا یک مدتی است یک سری افراد پیدا شده اند و می گویند احمدی نژاد از اول ادعاهایش دروغ بود! ماکیاولیستی بود! قصدش صرفا نفوذ در حاکمیت بود! و همین افراد تازه ادعا دارند احمدی نژادی هستند! صد رحمت به دشمنی. ای کاش اینها شرف داشتند و می گفتند که می خواهند احمدی نژاد را به خاطر وفاداری و خدمت به همین نظام و رهبری محاکمه کنند.

          این افراد دوست هستند؟ کسی که نگاهش به احمدی نژاد کاملا فاشیستی است را می شود احمدی نژادی نامید؟

          تجربه تارخی نشان می دهد که اینها نفوذی هستند. همانطور که اسلافشان از میرزا کوچک خان یک کمونیست ساختند اینها هم آمده اند تا از احمدی نژاد یک آتاتورک بسازند.

          اما ما که سر همان حرفهایی که از اول می زدیم مانده ایم. عملکرد احمدی نژاد را هم می بینید. اینها می خواستند او را به تحریم و ایستادن در مقابل رهبری و برگزار نکردن انتخابات و استعفا بکشند اما چه شد؟
          احمدی نژاد واقعا یک مومن است و به آنچه می گوید اعتقاد قلبی دارد. برای پیروان واقعی احمدی نژاد این عملکرد احمد نژاد در مقابل رد صلاحیت مشایی از ماهها پیشقابل پیش بینی بود. چون می دانستند او دروغ نگفته است. می دانستند حرفهای مشایی در مورد ولایت فقیه از عمق دل برخاسته است و یک حقه سیاسی نیست. اما عده ای همه را به کیش خودشان می پندارند.
          تحریف احمدی نژاد و وارونه کردن او براستی دردناکتر است از تسلط مجدد هاشمی. اگر هاشمی می خواهد احمدی نژاد را حذف کند اما اینها می خواهند او را مسخ کنند. کدام بدتر است؟
          چرا خواب بیدار نمی شویم؟ مگر بی بی سی دلش برای احمدی نژاد سوخته که مستند می سازد و فرهاد جعفری را نماینده هواداران او معرفی می کند؟
          این آخرین اخطار دلسوزانه به همه کسانی است که واقعا احمدی نژاد را دوست دارند.
          مسخ تفکر احمدی نژادی از مرگ آن دردناکتر است.
          کسانی که از احمدی نژاد یک ماکیاول می سازند دشمن هستند. شکی در این نیست.
          احمدی نژاد موسولینی نیست. به فکر کس دیگری باشید.

          • الحمدلله که در اخلاق ما رعیت زاده ها نیست که با زبان زورذو اخطار و تهددید با دیگران صحبت کنیم.
            یعنی روحیه اقتدارگرایی مال ما مردم معمولی نیست.

            اگر آن اخطارتان به بنده بود که باید بگویم بنده از شما هیچ ترسی ندارم. مگر اینکه ماموری چیزی باشید که د رآن صورت اگر رسما اعلام کنید به حکم تبعیت از قانونی که شما مسولش هستید بنده رفتارم را تصحیح میکنم.
            اما اگر برای ترساندن خوانندگان بود که باید برای این همه حمایت شما از آزادی اندیشه که مورد ادعای شما و بزرگان شماست بهتان تبریک گفت!
            اما شما بحث را به جای خوبی رساندید.
            من هم الان زیاد کشش نمی دهم. فقط یک قولی را نقل می کنم که شما یقینا میدانید از کیست و کی بیان شده. سپس از شما میخواهم نظرتان را در مورد میزان تناسبش با واقعیت، شفاف اعلام کنید.
            بعد از آن میشود در مورد مواردی مثل گفتار و کردار احمدی نژاد و سیاست و ماکیاولیسم و…صحبت کرد.
            خوب میدانید جایگاه حقیقی و حقوقی گوینده این سخن ظوری است که آن میزان از انعطاف را برای تفسیر کلام ندارد ضمن اینکه خود جمله هم به لحاظ ساختار شفاف است.
            نقل قول:
            ” جریانهاى فکرى و سیاسى کشور «به طور کامل»، در این مناظرات حضور داشتند”

            البته از نظر بنده:
            واضح است که معنایی جز تاکید ایشان بر حضور تمامی تمامی جریان های سیاسی و فکری در انتخابات ندارد.

            پی نوشت:
            ۱-آن بی بی سی مد نظر شما روز آخر یکپارچه به رنگ تبلیغاتی کسی در آمد که بعد از پیروزیش گفته شد:
            “انتخابات حقیقتاً حماسه شد و آرزوی خیرخواهان تحقق یافت.”
            ۲-ماه رمضان است، توهین هایی را که کردید می بخشم. از صمیم قلب.

          • با سلام

            “احمدی نژاد واقعا یک مومن است و به آنچه می گوید اعتقاد قلبی دارد.”

            هیچ شک ندارم. ولی مساُله این است که شاید بعضیها فکر میکنند که اعتفاد قلبی احمدی نژاد با اعتفاد قلبی یا عقیدتی آنها یکی است و یا باید باشد. شاید”هر کسی از ظن خود شد یار من” در باره آن افراد صدق کند. شاید هم گاهی هر کسی از ؛ فن ؛ خود شد یار من در مورد آنها درستتر باشد. آیا همه آنهائیکه فریاد ” وا اجمدی نژاد ۸۴! “سر دادند, جزو این افراد نبودند؟

            آخر چگونه نظامی را که عدالتخواه را خائن و قانون شکن میداند و اگر از ترس آبروریزی نبود, اجازهء به محاکمه کشیدن او را هم میداد (در حالیکه دزد, راحت و آسوده در خانه مجللش لم داده) میتوان {…} نامید؟

            پ. ن. نمیدانم چرا واژه ؛ فن ؛ ثبت نشد. برای همین دوباره دوباره نطرم را میگذارم.

          • چیزی که واضحه اینه که بین احمدی نژاد و رهبری اختلافات جدی وجود داره ، وچیزی که واضح تره اینه که حق با{…} است.

          • سلام آقای فتاحی!
            لطفا شما هم نظرتان را راجع به این بحث اعلام کنید.
            ———-
            من که هروقت ان حرفها را می زنم ، از سوی دوستان حامی مشایی متهم میشوم به دشمنی با وی!
            ———–
            شما هم حتما با این گروه از دوستان آشنا هستید. آیا تحلیلهای آنها که حول محور “تحمیل” و “مصلحت” و … را می پذیرید؟
            یعنی این دلایل با عقل شما سازگار است؟

  13. با سلام.مطالبت واقعا خوبن.
    با این نظرت که رسانه های حامی گفتمان دولت ضعیف عمل کردن موافقم.
    من هم یه مطلب راجع به همین موضوع نوشتم.با عنوان رسانه های منفعل.
    می تونی در وبلاگ ما ایم مطلب رو بخونی.اگه خواستی به بقیه هم معرفی کن.
    در ضمن شما یکی از لینک های ما هستید.در صورت تمایل می توانید ما رو با نام بهار نزدیک است لینک کنید.http://dolatebahari.blogfa.com/
    با تشکر عدالتخواهی کوچک_محمدرضا

  14. من خودم طرفدار و حامی احمدی نژاد و شیوه احمدی نژادی و کمی هم مشایی هستم ولی باخواندن مطالب این سایت که مشخص است متعصبانه و کورکورانه در حمایت از ایشان نوشته شده به ایده و فکر خودم شک میکنم
    هرچند طرف مقابل اصلا اهل انصاف و راستگویی (حتی با داشتن شعار دولت راستگویان!)نیست ولی خواهشا شما کمی انصاف داشته باشید و از آقای مشایی یک امامزاده نسازید

  15. ۱- با توجه به خط نامه می توان حدس زد این نامه یکی از هزاران نامه و عریضه ای است که روزانه توسط مردم دردمند و فقیر و گرفتار و نیازمند به مسئولان داده می شود.
    سوال اصلی اینجاست که چطور کشوری که دارای ذخایر فراوان نفت و گاز هزاران منبع درآمد است به چنین درجه ای از فلاکت رسیده است؟؟ آیا زمان بعد از جنگ برای حل مشکلات اقتصادی کافی نبوده؟ چطور کشورهایی مثل ترکیه و مالزی در ظرف ۲۰ سال پیشرفت کردند اما در طی این مدت فقط به فقرای کشور ما اضافه شده؟ چه زمانی مشکل فقر در ایران حل می شود؟
    به نظر شما بهتر نیست کمیته امداد به جای درست کردن صندوق ازدواج در لبنان و کشورهای آفریقایی به این پیره زن کمک مالی کند؟
    ۲- با توجه به دولت مردانی که ما داشته ایم هزاران سال طول خواهد کشید تا زیرساختی بنا شود. سیستمی که بر اساس پارتی بازی، قوم و خویش سالاری، باند بازی، و دعواهای سیاسی و جناحی و فساد اداری و مالی بنا شده خروجی دیگری جز فقر و تورم نخواهد داشت. سیستمی که در آن، آن آقای موتور سوار اسلحه به دست، فاتح خیابانهای تهران در سال ۸۸ با جوانکی که دارای خط هواپیمایی و میلیاردها دلار ثروت است در هواپیمای اختصاصی عکس یادگاری می گیرند و در مقابل پیره زنی برای یک پنجره ۷۰ دلاری التماس می کند.
    ۳- کسانی مثل، آقایان: الهام، باهنر، جوادی آملی، سید حسن روحانی، سید محمد خانمی، ناطق نوری، دکتر کوچک زاده، دکتر بهمنی، ترکان، مهلوجی، نهاوندیان، شمس الدین حسینی، عسکر اولادی و دیگران حداقل از زمانی که به آنها مسئولیتی داده شده معنی نداری و فقر را تجربه نکرده اند. هیچ کدامشان خانه اجاره ای ندارند تا معنی پول پیش و اجاره ماهیانه را بدانند. فرزندنشان هرگز بیکار و بی پول و بی خانه و بی امید نبوده اند. حداقل سالی یک بار به خرید مایحتاح روازنه هم نرفته اتد تا بدانند معنی گران شدن روز به روز کالاهای اساسی به چه معنی است. یکی از آقایان بزرگوار وقتی خوب پوست مردم کنده شد تازه به یادشان افتاد که قیمت دوخت فبای روحانیت بالا رفته و اعتراض کوچکی فرمودند. حتمالا به جز آقایان دکتر شیبانی و محجوب دبیر خانه کارگر که گاهی اوقات سوار اتوبوس می شوند هیچ کدامشان از افزایش کرایه اتوبوس خبر ندارند.
    ۴- به نظر من اگر یارانه ها در زندگی کسی نقش حیاطی داشت، کاندیداهای ریاست جمهوری که انصافا نشان دادند موج سواران ماهر، و شکارچیان رای زرنگی هستند، برای به دست آوردن ۱۰۰۰ رای بیشتر هم بر سرش معرکه می گرفتند.
    ۵- عجب… چه کسی بود می گفت تحریمها ورق پاره هستند؟ چه کسی بود گفت اینقدر قطعنامه صادر کنید تا قطع نامه دانتان پاره شود؟ چه کسی بود می گفت تحریم ها دروغ است؟ چه کسی گفت مثل عهد نامه شعب ابی طالب موریانه ها نابودش می کنند؟ حالا چطور شدند تحریم های فلج کننده؟ از طرفی دیگر اگر به نظر شما تحریم ها در موج گرانی های اخیر نقش داشته، برای درمان آن باید چه کار کرد؟ لابد باید به سیاستهای هسته ای زمان محمد خاتمی برگردیم. این یعنی این که کل انتقادهایی که به امثال موسویان، و خرازی و امین زاده از طرف کسانی مثل شما می شد کشک.
    ۶- خیر.. گرانی ها اخیر نه حاصل تحریم بود و نه حاصل از هدفمندی یارانه ها. بخش عظیمی از آن ناشی از بی تدبیری مسئولان دولت بود. مثل ماجرای وارد کردن خودرو با ارز دارو. مثل ادعای این که ما توانایی ساخت همه داروها را در کشور داریم. مثل اظهار نظرهای بدون فکر آقای بهمنی دال بر اینکه قیمت سکه از ۵۰۰ هزارتومان به زودی پایین خواهد آمد و هرکس سکه را با این قیمت بخردد قطعا ضرر خواهد کرد. مثل بخشنامه های ضد و نقیض اقتصادی که گاها در یک روز صادر می شوند.
    ۷- طبق متون دینی علی (ع) به همه مردم از بیت المال یکسان سهم داد. موافقین و مخالفین، فقیر یا ثروتمند همه یکسان سهم گرفتند. عمار یاسر، معاویه، طلحه و زبیر همه یکسان سهم گرفتند. که البته شباهتی با آنچه در دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد ندارد.
    ۸ – پولی که اکنون به اسم یارانه به مردم پرداخت می شود بخش بسیار بسیار کوچکی است از درآمد کلان بادآورده حاصله از قطع سوبسیدها و گران کردن یک شبه بنزین و گندم و قیمت برق و آب و گاز و گرفتن مالیاتهای مختلف از مردم و بخشهای تولیدی، حتی از خرید یک ساندویچ هایدا! به اسم مالیات بر ارزش افزوده. این پول (که با هزار منت که مراقب باشید که این پول با پولهای دیگرتان قاطی نشود، پول امام زمان است) هیچ ربطی به آوردن پول نفت بر سر سفره های مردم ندارد. دولت می توانست و می تواند با افزایش مالیات و وضع مالیاتهای جدید و چند برابر کردن قیمت همه چیز حتی تا یک میلیون تومان هم در ماه به مردم یارانه بدهد. کار ساده ای است.
    جدا از این بحث بلاخره معلوم نشد آیا آوردن نفت بر سر سفره مردم شعار احمدی نژاد در سال ۸۴ بود یا نه؟ اگر بود چرا بعدها توسط رئیس جمهور و اطرافیانش انکار شد؟
    http://mahernews.ir/wp-content/uploads/2013/02/n00187174-b.jpg
    http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1856474

    • من حال و حوصله و فرصت اینکه بگویم کجاهای کامنت شما اساسا فکتها اشتباه بوده اند و کجاها تحلیل و نتیجه گیری اشتباه ندارم. فقط در مورد قطعنامه هایی که گفته شد ورق پاره هستندف حق با گوینده این جمله بود. چون تحریمهایی هم که الان کشور ما متحمل آنها بر اساس قطعنامه های شورای امنیت نیست و آنها واقعا کارکردی جز ورق پاره نداشته اند. ما متحمل تحریمهای اتحادیه اروپا و آمریکا هستیم. ضمنا لازم است بدانید کسی که گفت قطعنامه های شورای امنیت ورق پاره است، از زمان مذاکرات استانبول ۲، هیچ نقشی در مذاکرات نداشته و تحریمهای اساسی که کشور ما متحمل شده است، اتفاقا از بعد از این مقطع زمانی اعمال شده اند. یعنی فردی که هیچ نقشی در این تحریمها نداشته، اتفاقا دارد بابت عوارض ناشی از آنها، فحشش را می خورد.
      یک جوری در مورد اصلاح مالیاتها صحبت می کنید که انگار در فضا زندگی می کنید و تازه به ایران آمده اید و مقاومتها و اعتصابها و تعطیلیهایی که در بازار تهران در برابر اصلاح نظام مالیاتی شد و اتفاقا مخالفان احمدی نژاد مشوق آنها بودند را ندیده اید. البته از این غرغرهای بی مبنا در کامنت شما کم نیست، ولی فرصت بنده متاسفانه کم است.

      • از وقتی که گذاشتید ممنونم. برای من جالب است که نظر شما را بدانم.
        اساسا تحریم اثری دارد یا نه؟ آیا به خاطر تحریم ها و اثرات آنها باید سیاست خارجی و هسته ای سالهای اخیر را عوض کنیم یا نه؟
        ظاهرا منظور شما این است که تحریم های شورای امنیت که سراسری و برای تمامی کشورها دنیا لازم الاجرا هستند کارساز نبودند، اما تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا نتیجه داشتند؟ (لازم به ذکر است همان تحریم های شورای امنیت بود که عراق را پس از جنگ کویت به عصر حجر فرستاد)
        یعنی شما فکر می کنید می شود شورای امنیت سازمان ملل کشوری را تحریم کند اما اروپا و آمریکا ساکت بنشیند و علیه آن کشور تحریم های اضافی تصویب نکنند؟
        آیا این که آمریکا و اروپا می گفتند جامعه جهانی نگران برنامه اتمی ایران است، و در مقابل مقامات جمهوری اسلامی استدلال می کردند که اینها فقط چند کشور هستند و بی خود می گویند جامعه جهانی در نهایت درست نبود؟؟ ظاهرا اروپا و آمریکا می توانستند و می توانند به اندازه کل کشورهای دنیا فضا را برای زندگی ما تنگ کنند
        فرض می کنیم که مذاکرات پس از استامبول ۲ به دست احمدی نژاد می افتاد.. نتیجه چه می شد؟ آیا سیاست خارجی احمدی نژاد با جلیلی فرقی می کرد؟ احمدی نژاد چه کاری می خواست انجام دهد که جلیلی انجام نداده بود؟ احمدی نژاد به چه شکلی می توانست جلوی همان تحریم های اروپا و آمریکا را بگیرد؟
        غر غر بی مبنا؟ بی انصافی است. همه مردم مالیات بر ارزش افزوده را حتی برای جزئی ترین کالاهایی که می خرند هم پرداخت می کنند. برای این که نگویید در خارج زندگی می کنم: سس گوجه فرنگی بهروز – قیمت ۲۵۶۵ تومان به اضافه ۶درصد ارزش افزوده. خیارشور زرتای ۲۶۵۰ به اضافه چهار درصد قیمت ارزش افزوده. از هر شارژ دوهزار تومانی ایرانسل مبلغ ۹۵ تومان بابت مالیات کسر شده است. با خوردن یک ساندویچ ساده هم مبلغی بابت مالیات بر ارزش افزوده کسر می شود.
        مقاومتها و اعتصابها و تعطیلیهایی که می گویید در بازار تهران اتفاق افتاده هم نتیجه خاصی نداشته و طبق قانون آنها هم باید این مبالغ را پرداخت کنند.
        نمی توانید این موضوع را کتمان کنید که طرح مالیات بر ارزش افزود درآمد کلانی را برای دولت احمدی نژاد به همراه داشت. طرحی که پیشنهادش در سال ۱۳۷۰ توسط بخش امور مالی صندوق بین‌المللی پول به ایران داده شده و به نحو بسیار درخشانی!؟ توسط دولت احمدی نژاد به اجرا درآمد.

        • http://khabaronline.ir/detail/278891

          اگر تاکنون نرخ ارز را طبق برنامه چهارم و پنجم توسعه افزایش می دادیم در حال حاضر هر دلار ۲هزار و ۶۰۶ تومان در بازار به فروش می رسید

          http://ictb.ir/index.php/1389-12-02-12-27-38

          شماره۷۳۲۸۵/۴۱۹ تاریخ ۱۳۸۹/۱۰/۳۰
          جناب آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد
          ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
          عطف به نامه شماره ۲۰۵۲۸۰ مورخ ۲۰/۱۰/۱۳۸۸ در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (۱۲۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۴ ـ ۱۳۹۰) مصوب جلسه علنی مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی که با عنوان لایحه برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۳ ـ ۱۳۸۹) به مجلس شورای اسلامی تقدیم و مطابق اصل یکصد و دوازدهم (۱۱۲) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام ارسال گردیده بود با تأیید آن مجمع به پیوست ارسال می‌گردد.
          رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی
          شماره۲۴۶۶۹۸ ۱۰/۱۱/۱۳۸۹
          معاونت محترم برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور
          قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب جلسه علنی مورخ ۱۵/۱۰/۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی که برخی از مواد آن از سوی مجلس محترم شورای اسلامی به مجمع محترم تشخیص مصلحت نظام ارسال گردیده بود، پس از اظهارنظر مجمع یادشده طی نامه شماره ۷۳۲۸۵/۴۱۹ مورخ ۳۰/۱۰/۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می‌گردد.
          رئیس‌جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد
          احمدی نژاد واقعا اعتقادی به افزایش نرخ ارز نداشت و تا حد امکان مقاومت کرد . هماهنگی تیم داخلی مخالفان با زمان تحریم ها را از سال ۸۸ مرور کنید به واقعیت پی میبرید . اگر داشت تا سال نود طبق قانون_( با اینکه در زمانی که این همه تحریم نبود تصویب گردید ) به افزایش اقدام میکرد .

          واقعا تفاوتی بین جلیلی ، احمدی نژاد نمیبینی !جلیلی با سخنانش و عدم درک صحیح در اظهاراتش از واقعیت های کشور ، از عوامل برد روحانی شد . او باعث تاسف و نشانی از درک مسئولین ( در انتخاب او در پستش :(( ) برای مردم شد .

        • چطور دکتر تا سال ۹۰ نه تنها نرخ ارز را افزایش نداد که بیش از تورم کاهشی ،قدرت خرید را با افزایش بیش از تورم حقوق بهبود بخشید . خوب به مطالب زیر دقت کن وببین واقعا این مرد آسمانی و بهاری علوی ، آیا ریس جمهور بود یا ، محافظ ملت از دست گرگان خود عمار پندار .

          http://www.dolat.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=0&Id=211852

          وزیر اطلاعات در ادامه به تلاش‌های دشمنان برای سطح سه تاثیرگذاری‌ها اشاره کرد و گفت: آنها برنامه‌ریزی‌هایی در این ارتباط انجام داده‌اند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به تلاش برای بر هم ریختن تعادل جامعه با ایجاد شوک‌های کاذب به خصوص در زمینه اقتصادی از جمله در زمینه ارز و سکه اشاره کرد که با کمال تاسف برخی‌ از خودی‌ها نیز در این مقوله دچار چالش و اشتباه شدند و جاهایی بودند که جزو مجموعه نظامند و رفتند میلیاردی سکه خریدند و تحت تاثیر این القاء قرار گرفتند و بعضی از خودی‌ها با بی‌توجهی به این موضوع دامن زدند و در واقع همانطور که گفتم دشمنان برنامه‌ریزی می‌کنند که تعادل روانی جامعه را به هم بریزند.
          وی با اشاره به تلاش و برنامه‌ریزی آنان برای القای یاس و ناامیدی در بین مردم تصریح کرد: آنها در راستای بحران‌نمایی کاذب از وضعیت کشور تلاش می‌کنند.
          وزیر اطلاعات در ادامه به مصاحبه‌ای اشاره کرد که در آنجا فردی صحبت از ایجاد قحطی در کشور کرده بود و گفت: یک آقایی مصاحبه می‌کند و صحبت از قحطی در کشور می‌کند و وقتی که می‌گوییم مستند این حرفت چه بوده و دلایلتان را بگویید می‌گوید که نمی‌دانم چه شد این را گفتم و وقتی یک ذره ناخن می‌زنیم می‌بینیم که دشمنان با واسطه‌های مختلف سعی می‌کنند این‌گونه القائات را داشته باشند. اطرافیان باید مراقب باشند زیرا دشمنان طراحی‌های جدیدی در این‌گونه مباحث دارند. دیدیم یک آدم خودی این حرف را زد و دیدیم ماهواره‌ها و رسانه‌های آنها با استناد به این حرف چه جوی را ایجاد کردند.
          مصلحی در ادامه افزود: آنها سعی می‌کنند از وضعیت کشور توسط عوامل داخلی‌شان به خصوص جریان فتنه سیاه‌نمایی کنند. شما رسانه‌های همراه با جریان فتنه را نگاه کنید و وقتی سرتیتر آنها را نگاه می‌کنید می‌بینید که چه حرکتی را دنبال می‌کنند.
          وی خاطرنشان کرد: آنها از طرف دیگر به دنبال نشان دادن ناکارآمدی نظام، القای تقابل بین بزرگان و عالمان دینی در کشور و تضعیف و تخریب چهره‌ها و پایگاه‌های مهم نظام از جمله بسیج، سپاه و روحانیت هستند و از طرف دیگر دستاوردهای نظام را زیر سوال می‌برند. تلاش می‌کنند تا با آستانه تحمل مردم بازی کنند و در بین توده‌های مردم هراس، بی‌اعتمادی نسبت به حاکمیت و هیجان‌های کاذب و جوسازی ایجاد کنند.
          http://www.ilna.ir/news/news.cfm?id=39248
          ما نباید با انجام برخی اقدامات و رفتارهای احساسی در دام برنامه های آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفتار شویم.
          http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13911101000728

          http://khabaronline.ir/detail/216973/
          مصلحی: وزارت اطلاعات برای جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های اطلاعاتی برنامه دارد
          http://www.mehrnews.com/detail/News/1614822
          وزیر اطلاعات یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش را تعریف موضوعات مختلف و جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌های اطلاعاتی بیان کرد.
          http://www.tabnak.ir/fa/news/305576/هشدار-احمدی-نژاد-درباره-انتخابات-نظام-پزشکی
          رییس جمهور با یادآوری این‌که نظام پزشکی یک نهاد صنفی است، نسبت به دخالت نهادهایی غیرمسوول، به خصوص نهادهای امنیتی در انتخابات این تشکل صنفی هشدار داد.
          http://www.akharinnews.com/خبر-اصلی/item/8150
          واکنش سپاه ب ه اظهارات احمدی‌نژاد درخصوص دخالت در انتخابات نظام پزشکی
          http://www.mehrnews.com/detail/News/2008068
          واکنش سپاه به اظهارات احمدی نژاد: اقدام سپاه در انتخابات نظام پزشکی قانونی است

  16. سلام،
    جالبه خودشون {…} رو بت کردن ولشون کنی سجدش هم میکنن، بعد میگن آقای مشایی رو امامزاده نکنین

    • من کی گفتم از مشایی امامزاده ساختین . من فقط گفتم اونقدر تعریف نکنید که به سمت امامزاده شدن پیش برود

  17. رحیمی گفت که احمدی نژاد به خاطر افت فشار و زانو درد نتونست برای مسابقه فوتبال بیاد.
    یاد یه خاطره افتادم :
    حدود ۵ ماه پیش رئیس جمهور برای ثبت یه اثر تاریخی قرار بود بره اصفهان ، یکی از رفقا که توی حفاظت فرودگاه اصفهانه گفت که ما دور هواپیما ایستاده بودیم و احمدی نژاد از پلکان اومد پایین ، یکدفعه دیدیم که با صورت افتاد روی زمین. میگفت ما فکر کردیم ایشون رو ترور کردن ، همه ریختن به هم و شلوغ شد که دیدیم دو نفر دکتر از هواپیما پایین اومدن و گفتن نگران نباشین ، این اتفاق ها عادیه.
    خلاصه زیر بغلش رو گرفتن بردن توی هواپیما یه سرم بهش زدن و بعد نیم ساعت احمدی نژاد عازم مراسم شد…

    • تلاشگری شخص احمدی نژاد برای من همیشه الهام بخش بوده.
      عارف هم در یکی از مناظره ها گفت دوست دارد دولتش در تلاشگری مثل احمدی نژاد باشد

  18. جناب فتاحی ، شما این دوقلوها رو میشناسید؟
    هرچی برنامه برگزار کردند بیخود و ضد تبلیغ بوده مثل اون اردوی قشم
    اینم از این فوتبال که یه نیمه اش کنسل شد!

  19. این فیلتر شکن ما قاط زده نمیشه زیر همون کامنت این رو بنویسم
    همین دوقلو قد کوتاه ها که برنامه های جوانان و نخبگان رو برگزار میکردن. یا اون اردوی سه روزه قشم مخصوص جوانان و نخبگان رو برگزار کردن
    امشب هم دیدمشون توی تلوزیون

  20. نبوغ تحلیلگران کیهانی چگونه اصولگرایی را با وطن فروشی و جاسوسی پیوند می زند؟

    آیا تحلیل اخیر نابغه اصولگرا جناب دکتر مهدی محمدی را دیده اید؟
    مهدی محمدی در گفت‌وگو با فارس:
    شعار اعتدال برای مرزبندی با ۲ جریان انحراف و فتنه است.(۲۴ تیر ۹۲)
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920424000825
    حالا تحلیل دوسال پیش مهدی محمدی را بخوانید:
    مهدی محمدی در گفت‌وگو با فارس:
    عدم مرزبندی با فتنه۸۸ و جریان انحرافی
    افراد را از دایره اصولگرایی خارج می‌کند(۲۷ تیر ۹۰)
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9004270364
    نتیجه گیری منطقی از این دو جمله:
    مهدی محمدی معتقد است که حسن روحانی با شعار اعتدال در دایره اصولگرایی قرار دارد!
    ………..
    حالا بروید تحلیل ۳ ماه قبل مهدی محمدی را بخوانید که روحانی را وطن فروش و همکارانش را جاسوس می دانست!
    مهدی محمدی در گفتگو با فارس:
    امیدوارم بلایی که «روحانی» بر سر حقوق هسته‌ای ملت ایران آورد بر سر سایر حقوق مردم نیاورد(۲۲ فروردین ۹۲)
    مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، در خصوص صحبت‌های امروز حسن روحانی در جلسه‌ اعلام کاندیداتوری‌اش اظهار داشت: صحبت‌های امروز آقای حسن روحانی نشان‌دهنده این است که سردمداران و کارگزاران سازش در کشور تصور می‌کنند که مردم سوابق و عملکرد آنها را از یاد برده‌اند و به همین دلیل است که با ادبیاتی صحبت می‌کنند که برای افرادی که از کارنامه آنها مطلع‌اند، مضحک و تأسف‌آور است.
    محمدی ادامه داد: آقای روحانی و دوستان ایشان در تاریخ بیش از دو سال و نیم مدیریت پرونده هسته‌ای ایران تنها کاری که کردند این بود که حقوق ملت ایران را در مقابل هیچ و صفر تعلیق کردند و همه امیدشان این بود که بتوانند اعتماد طرف غربی را بدست آورند، از این رو برای جلب اعتماد غرب حاضر بودند که از برنامه هسته‌ای به صورت کامل صرف‌نظر کنند.
    وی خاطرنشان کرد: آقای حسن روحانی پرونده هسته‌ای کشور را عملا با ما به ازای صفر معامله کرد و پرونده هسته‌ای را تعلیق کرد. از این رو بنده تصور می‌کنم، کارنامه آقای روحانی در موضوع هسته‌ای اگر ملاک باشد، ملت ایران دیگر به هیچ‌وجه نمی‌توانند به کسی مثل ایشان برای حفاظت از بقیه حقوق خود اعتماد کنند چرا که هیچ اعتباری وجود ندارد که وی سایر حقوق ملت را پیش پای معامله جدید با غرب فدا نکند.
    محمدی با بیان اینکه اسم این کار را نمی‌توان مدیریت گذاشت بلکه پاک کردن صورت مسئله محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: من از آقای روحانی سؤال می‌کنم که همکاران اصلی ایشان و استراتژیست‌های اصلی پرونده هسته‌ای ایران در دوران وی، در حال حاضر کجا هستند و مشغول خدمت‌رسانی به چه کسانی قرار دارد؛ چرا روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت، با حضور موسویان در آمریکا، پنجره‌ای بزرگی از اطلاعات برای آمریکایی‌ها گشوده شده است! آقای سیروس ناصری الان کجاست؟ روحانی باید بگوید چه پاسخی دارد این افرادی که سال‌های طولانی محرم اسرار وی به عنوان نفر اول امنیت ملی کشور بودند و الان هیچ اطمینانی وجود ندارد اطلاعاتی که در اختیار آنهاست، در راه اهداف و منافع دشمنان ملت ایران مصرف نشود.
    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920122000852
    …..
    در مجموع:
    مهدی محمدی ۳ ماه پیش حسن روحانی را وطن فروش و همکارانش را جاسوس خواند! :wink:
    مهدی محمدی امروز حسن روحانی را اصولگرا می داند! :lol:

    نتیجه گیری اخلاقی:
    اصولگرایی با وطن فروشی و جاسوسی هم قابل جمع است!!! :lol:

    وای بر ما که امثال این نوابغ به نهادهای امنیتی و نهادهای حاکمیتی کشورمان مشاوره مشاوره میدهند!!! :((

    تکمیلی:

    سردار رضا سراج رفیق آقای مهدی محمدی هم دو هفته قبل از انتخابات گفته بود:گزینه غرب برای تغییر نظام «کلید» دارد!
    http://www.bultannews.com/fa/print/146755

    امان از این همه جهالت!!!

  21. تکمیلی:

    مهدی محمدی در ۸ خرداد ۹۲ حسن روحانی را دروغگو هم خوانده بود:

    مهدی محمدی:آقای روحانی در حالی صدا و سیما را متهم به دروغ گویی و تهمت زنی و منتقدان خود را متهم به بی سوادی کرد که خود در جلوی دوربین صدا و سیما حداقل چند دروغ بزرگ به مردم گفت و در مواردی هم نشان داد که بر خلاف آنچه ادعا می کند از دانش کافی برای حتی روایت تاریخ پرونده هسته ای – که خود زمانی مسئول آن بوده – هم برخوردار نیست، چه رسد به مدیریت آن.آقای روحانی ادعا کرده است که در دوره ایشان با روسا صحبت می شد و در دوران جدید با مدیران کل صحبت شده است. آیا آقای روحانی نمی داند که نمایندگان ۱+۵ در مذاکرات با ایران معاونان وزرای خارجه و مسئولان پرونده ایران در وزاتخانه های متبوع خود هستند نه مدیران کل؟ ضمناً ایران در مکانیسم ۱+۵ آمریکا را هم وارد کرده، در حالی که در دوره آقای روحانی مذاکرات صرفاً با وزرای خارجه اروپایی انجام می شد و آمریکا به راحتی تصمیم های آنها را وتو می کرد؛ هدف آقای روحانی از این دروغ پردازی ها چیست؟
    http://www.varnapress.com/چند-دروغ-بزرگ-حسن-روحانی/

    با توجه به مطالب کامنت قبل دروغگویی هم با اصولگرایی قابل جمع است!!! :lol:

  22. خیلی مهم و فوری : لطفا اطلاع رسانی بشه، آقای فتاحی به شما اس ام اس هم داده بودن دوستان. didareagha.blogfa.com خیلی وقت نداریم تا امروز فردا با تعداد امضاها برای اخذ مجوز تریبون در حضور رهبری ، به دیدار مسئولین ذیربط میریم. خواهشا اگر واقعا دلتان برای احمدی نژاد می تپد اسم خود و دوستانتان را بنویسید.

  23. سلام
    جمعی از طلاب و دانشجو ها در تلاشیم تا در دیدار رهبری با دانشجویان تریبونی بیابیم و در نقد و آسیب شناسی آنان که به اسم ولایت و به اسم تعادل دولت مکتبی احمدی نژاد را آماج تهمت ساختند سخن گفته و سوال کنیم .
    لطفا شما نیز اطلاع رسانی بفرمایید
    ثبت نام در وبلاگ
    http://www.didareagha.blogfa.com/

  24. سلام.ببخشید از سوال بی ارتباط با موضوع پست: بعد از اتمام ریاست جمهوری دکتر میشه به آرشیو سایت president.ir یا ایرنا دسترسی داشت؟
    این هم یک عکس قدیمی (که تقریبا همه دیده اند) بخاطر اینکه کامنتم زیاد بی ارتباط نیاشد:
    http://president.ir/media/main/105691.jpg

    • سلام
      تا جایی که خبر دارم برای آرشیو پرزیدنت دات آی آر فکرهایی شده. آرشیو ایرنا هم که مثل همه خبرگزاریها قرار نیست از بین بره.

  25. از حامیان متعصب دولت دعوت می کنیم حالا که به مناسبت پایان کار دولت و به حرمت خدا قوت رهبری و به تأسی از رفتار رهبر معظم انقلاب به نظر می رسد کسی قصد طرح دوباره انتقادات را ندارد، منتقدان دلسوز و انقلابی را مورد هتک حرمت قرار ندهند. @};-

    • حامیان متعصب “دولت”؟! تو این دو سال بهتون دستور دادن به جای احمدی نژاد بگید دولت؟ این هم حربه جدیدتون برای پوشاندن ظلم هاست؟ مگر ما بلا نسبت حیوان هستیم که همه چیز را فراموش کنیم؟ لابد انتظار دارید فکر کنیم کل این هشت سال خواب بوده و باز همان مسیر قبلی و بازگشت اشرافیت و …؟ ما تازه چشممان باز شده است…به قول آقای فتاحی لال شوم کور شوم کر شوم لیک محال است که من خر شوم. خیالتان راحت باشد هتک حرمت در این نظام فقط در مورد احمدی نژاد و احمدی نژادی ها انجام می شود.

      • در وبسایت عدالتخواه جوابتون رو دادم اما چون در ارمانشهر هم ابراز نظر فرمودید می نویسم :
        فکر میکنم شما باید اقای فتاحی باشید
        اولا من هیچگونه ارتباطی با فرد یا گروهی ندارم بی خود به من انگ نچسبون من یکی از همون مردمی هستم که هم سال ۸۴از احمدی نژاد حمایت کردم (متاسفانه به سن قانونی نرسیده بودم) و هم سال ۸۸ سرسخخت از احمدی نژاد دفاع کردم جوری که هنوز دوستانم بهم برچسب احمدی نژادی می چسبونند بهتره اسم شهرمون رو هم بگم من در شهر بهبهان زندگی میکنم که شهری اصلاحطلب است بهتره بگم شده پایگاه اصلاحطلبان و آخرین نماینده ای که از جناح راست (هرچند نه راست رو قبول دارم نه چپ اما خب دیگه میگن کاچی به ز هیچی) رفته مجلس برمی گرده به ۱۴ ۱۵ سال قبل اینا رو گفتم تابدونید جو بهبهان چه جوریه ادم جرات نمی کنه از احمد نژاد حرف بزنه چه برسه که … من تو این شهر از احمدی نژاد دفاع کردم بعدش هم از دولت دفاع کردم و خواهم کرد چرا که تفکراتم را در جبهه ی پایداری و احمدی نژاد می بینم
        دوما یاد گرفتم پشت رهبری قرار بگیرم و هرکسی را هم ببینم در جهت تضعیفشان گام بر می دارند در مقابلش بایستم حالا می خواد مصباح یزدی باشد یا احمدی نژاد باشد یا مشایی باشد اما این روشی که شما در پیش گرفته اید معلوم نیست به کجا می انجامد امیدوارم همان جو انتخابات ۸۸ (البته قبل از انتخابات) دوباره تکرار شود.(چراکه من رمز پیروزی اصلاحطلبان در انتخابات ۹۲ را اتحادشان می دانم)

        • سلام
          فقط میان بحثتان لازم است اشاره کنم که کامنتی را که جوابش را داده اید، بنده نگذاشته ام.

    • سلام اقای فتاحی
      طاعاتتون قبول
      حالتون خوبه ؟
      ============
      برادر گرامی
      به همین راحتی چند سال این دولت عدالتخواه و شخص احمدی نژاد مردمی را که کمی از طعم عدالت را به محرومین جامعه چشاند زیر ان همه تهمت و اتهام و تخریب له کردید حالا دم از چی می زنید؟؟
      اتحاد در صورتیکه رخ میده که به اشتباهاتتون اعتراف کنید و اتهاماتی که زدید را پس بگیرید وگرنه چه اتحادی؟!
      عده ای حزب اللهی که همه ی ذهنشان پر شده از احمدی نژاد حجتیه ای فراماسون بهایی بزرگترین خطر از صدر اسلام تا کنون و ….. اول باید ذهنشون پاک بشه از این اتهامات و باید جبران کنن باید بگن این اتهامات غلط بود باید از احمدی نژاد حلالیت بطلبن و باید به درگاه خداتوبه کنند از این همه اجحافی که به احمدی نژاد و یارانش کردند
      وقتی جبران شد خود به خود اتحاد رخ میده!

      • سلام علیکم
        طاعات شما هم قبول باشه ان شاءالله. شکر خدا که نفسی میاد و میره. امیدوارم حال شما خوب باشه.

      • شما مثله اینکه تو فضا زندگی می کنی و متعصبانه حرف می زنی بهتره بگم شعاری صحبت می کنی عزیز من مگه برعکسه دست پیش رو می گیری پس نیفتی اقای احمدی نژاد همون سال ۸۴ اگه حمایت های اقای مصباح نبود که رای نمی اورد جو تورو گرفت تو جو رو گرفتی :?
        این فکر رو از سرت بنداز بیرون که احمدی نژاد و مشایی!! بدنه اجتماعی داره . بدنه اجتماعی این دولتی که داری سنگشو به سینه می زنی بدنه اجتماعی جبهه ی پایداری و حدودی هم اصولگرایانی هستند که شما دارین تخریبشان می کنید
        تازه جوری حرف می زنی که دولت هیچ اشتباهی نداشته اگه اقای احمدی نژاد اون دورکاری !! :o را نمی کرد این اتفاقات هم شکل نمی گرفت

    • با سلام

      فرمایشات امام راحل در باره حکومت مطلقه ولی فقیه ثبت شده و در اختیار همه است (البته, گویا شهید بهشتی با وارد کردن “مطلقه” در قانون اساسی موافقت نکرد و بعداُ عده ای آنرا وارد قانون اساسی کردند.) آیا در این مباحث, سخنران تلویزیون نصر حرف جدیدی برای گفتن دارد؟ آیا مساُله جدیدی پیش آمده که باعث بازگشت به این مباحث شده؟ روی سخن با کیست؟

  26. ببخشید! اما تا به حال این همه مزخرفات یک جا ندیده بودم!
    http://irna.ir/html/1392/13920431/80746879.htm
    کاش معنای دقیق به ریل برگرداندن را هم توضیح می دادند که ما بتونیم مصداق بیرونیش رو پیدا کنیم چون چیزی که ما دیدیم این بود که آقایون ریل را کلن از جا کندند و دیگه ریلی در کار نیست که قطار بخواد بهش برگرده یا برنگرده! خدا وکیلی آقای احمدی نژاد چه جوری چنین آدمهایی رو تحمل می کند؟ من که هر جوری با خودم فکر میکنم می بینم نمیشه

  27. سلام حامد جون
    ترانه استثنایی “حمله به سوی کوفه” هاشم بافقی ک هبه عشق دکتر خونده رو اگه نشنیدی که برو بمیر! اگرم شنیدی، چون مجبورش کردن از وبش برداره، تو این آدرس آپ کردم بی زحمت لینک بده:
    http://www.uploadbaz.com/2cvj3as8d18k

  28. سلام حامدجان
    در ادامه پرسشهای اول و دوم ؛ مبلغ ۴۵هزارتومان ضربدر ۳۰ سال ضربدر کم کم ده میلیون نفر چقدر می شود و کجا رفته است؟ اون افراد الان کجا هستند و مشغول چه اموراتی هستند؟ والخ

  29. سلام طاعات قبول
    قرار بود در صورتی که مراسمی برای دکتر همزمان با روز قدس و سخنرانی ایشان برگزار می شود اطلاع رسانی کنید این که مطلبی نگذاشتید به این معنی است که قرار نیست واقعا مراسمی برگزار بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :((

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

:D :) :( :o :? 8) :lol: :P :wink: :-* =(( :-& @};- :-S >:) :x :(( :-x :| :-<